Saturday, May 15, 2010

kehidupanku sebagai WPQ 5274

Aku dilahirkan pada bulan nov 2006. Tarikh dia aku lupe..yela mase tu aku baby lg..so kira2 umur aku skg masuk 4 taon ar..kecik lg upenye aku nih..rase cam da besar dh..ish2..
okla..utk memendekkan cite..tuan aku ni sorg yg baek..sbb tu dia kasik aku ni kt anak2 dia.. so tiga2 org anak dia ni salu la bwk aku g jln2..merata2 dah ak da pegi..bestlaa sbb jauh perjalanan luas pndngan.yeke pepatah aku ni? tah la..ak bkn reti sgt nk berfalsafah ni..
ok back to my story...kali ni aku nk cite pasal cite sedih jer..sbb skg aku tgh besedih..

dalam taon 2007..mase anak tuan aku yg 1st ni bwk aku jln2..tibe2 dia ngantuk..lalu terlanggar la divider jln..sakit kt badan aku tu toksah ckp la..wlpn terguris sket jer..lalu pergi la aku ke hospital utk mendapatkan rawatan..

dalam pertengahan 2008 kot..mase anak tuan aku yg 2nd tu balik keje..(xsilap aku dia intern masa tu)..mase tu ujan lebat gile..budak ni bwk ak xde la laju sgt..tp tah mcm mane..xsmpt brekk..ak laggar kete dpn..n ttibe ade kete blkg lggr aku jgk..ouchh!!! sakit laaa..kne sandwich.. aku mengalami kecederaan ringan.. tp aku ttp kene than kt ward.. lps diorg ketuk ngn cat..baru ak bleh kua..

dalam taon 2010, baru2 ni jer..anak tuan aku yg ke 3 plak bwk aku...masa tu dia odw blk tmpt blja dia..ujan jugak masa tu..bdak ni mmg bwk agk laju la..ttibe kete dpn brek..bdk ni smpt brek.. tp ak ttp dilanggar dr blkg..adoiii!! 2nd time da blkg ak kene lggar..ishh..sakit tau..ak pn ade hati perasaan gk..sob..sob.. ni paling lame ak kene tahan dkt ward.. yg pasti lbih smgu..sedih tau..

ni kecederaan2 ak spjg 3thn lebeyh umur aku..tu xmsuk la kecederaan ringan side mirror aku kena langgar ngn motor dll..wlpn ak kene masuk ward..ak bsyukur anak2 tuan ak xde yg cedera spjg sume kemalangan berlaku..ak berbangga kerana dpt melindungi mereka..

sekian..cerita liku2 kehidupanku sbg sebijik kancil silver..

4 comments: