Friday, February 27, 2015

La tahzan

Assalamualaikum semua..

Setelah beberapa tahun x update..tiba2 harini gatai tangan nk update..

Tajuk harini La Tahzan..iaitu jangan bersedih..

Atas dunia ni semua org xkan dapat lari dari ujian dan dugaan.. tu tandanya Allah syg kita.. supaya kita sentiasa ingat padaNya.. tidak leka dgn kenikmatan dunia..

Macam2 ujian Allah bg.. sakit..bos xbest. .keje x best..gaji sikit.. belum dpt jodoh..belum dpt anak..anak sakit.. perselisihan dlm rumah tangga.. kewangan.. dan mcm2 lg masalah yg buatkan hati kita xtenang. . Ye.. bila kita terlalu memikirkan duniawi mmg x kemana.. dunia je semua ni..

Lately ni ak slalu sedih. . mgkn sbb byk benda nk pk and Mgkn sbb terlalu mgharap kan dpt preggy.. tp belum ada rezeki..

So semalam ak baca buku oleh dato ustaz kazim elias bertajuk " Tuhan sedang menguji kita". Padahal ak baru baca beberapa helai, tapi Alhamdulillah dpt tenangkan kembali jiwa aku.. sebelum tu sakit kepala sgt2.. berat je rasa..

Kat sini ak share 1 perenggan dari buku tersebut
" Penat, lelah dan air mata yang mengalir tidak akan menjadi sia-sia. Ada mutiara yg menanti buat mereka yang sabar. Andai tidak diganjari di dunia, di akhirat pasti saham mereka akan bercambah2. Allah sentiasa ada untuk mendengar keluh kesah dan tangisan mereka".

Setiap yg berlaku ada hikmahnya..
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu" - surah al baqarah:216-

Sekian wassalam

No comments:

Post a Comment