Monday, August 23, 2010

menantu kesyangan

haha jgn tekejut bace tajuk sbb bknnye aku..aku kawen pon blom...

alkisahnye..2 malam lepas tibe2 aku tringat kat arwah opahku (sebelah ayah) yg meninggal bulan puase beberapa tahun lepas...macam2 yg aku ingt kenangan2 kami sebagai cucu...opah ni mmg syg gile kt cucu2 die..layanan mmg 1st class..kalao ktorg dtg ade jela habuan kn..

pastu..kitrg kn suke main..besela budak2..ade skali tu ktrg main bola dlm rumah! bayangkn main bola dlm rumah..mmg nk kne pelempang la kn..pstu ttibe2 opah lalu..time tu ak yg baling.. dush! terkena hidung opah..erk!ak cuak...kazen yg len dah tkotkn aku...."ayokk..tatayok.." aku pon say sory kt opah..opah ak cool jer.."xpe2 ;)" ak pnye la rase berdosa gile..pstu rase nye mcm sambung main je blk..degil gile ms kanak2...

pastu lg 1 ktrg suke bina rumah gne kusyen..susun2 kusyen tu..pstu duduk dlm tu..tah pape tah.. pstu sah2 la sepah kn..pstu parents sah2 la mrah kn..tp opah ak ckp "xpe..biar la budak2 nk main".. xtmasuk lg main kejar2 dlm rumah..nyruk2..mmg haru biru la rumah kalo cucu2 die dtg.. unless klo ktrg main kt luar slmt r umah..ak pn da xingt dah mende2 len yg nyusahkn nenek aku..

pstu bln pose thn3 lpas..opah meninggalkn kami..sedih sgt3..tp ajal maut ditgn Tuhan.. nak xnk kne trima...pstu macik ak kemas2 bilik tu..die tjmpe wallet..die bukak2 je wallet tu nmpak gmba family aku..(ayah,mak n along)... sedih sbb ak blom lahir time tu..haha.. gmba tu gmba lama gile..wlpn ak xde..ak still berbangge sbb opah ltak gmba fmly aku...bkn fmly org lain..tu yg macik ak kate mak aku ni menantu kesyangan.. and sebenarnye mmg mak aku pon letak gmba opah dlm wallet beliao...ade ke org lain wat cmtu?susah kot nk jmpe..mmg syg gile la kt mak mentua..mak ak penah mng adiah ape tah masa dinner sbb ade gmba mak mentua dlm wallet..

aku jgak berharap ak dpt mak mentua yg best and jadik menantu kesyangan jugak! hihi~~~~~

sekian..

al-fatihah utk arwah opah..

5 comments:

  1. kesimpulan dari story, paan gatal nk kawen da neh...hahah

    ReplyDelete
  2. aah aku pon rs paan bercita2 nk kawen la tuh. selamat menjadi menantu kesayangan :D

    ReplyDelete
  3. kak abbey-mmg sweet kn hihi...best klo jdik cmtu gk..hee~

    faruq-mane de la weihhh..ko tu dlu hahak

    key-timaseh2..tp ak blom becita2 lg dlm mse tdkt ni la..hahaha

    ReplyDelete
  4. HUHUH.. kena letak gambo ar pas nie.. (nk menang award masa dinner gak).. wakakak

    ReplyDelete